سفارش تبلیغ
صبا ویژن


دلمشغولی های من

سلام
آیا تا به حال نامه امام زمان علیه السلام به شیخ مفید را خوانده اید؟

ما در نامه خویش به سوی تو, آفریدگار بی همتایی را که جز او خدایی نیست,  سپاس گفته و از بارگاه او بر سرور و سالار و پیام آورمان محمد(ص) و خاندان گرانقدر و پاک او درود و رحمت جاودانه می طلبیم. 

و به تو که خداوند برای یاری حق توفیقت ارزانی داشته, پاداشت را بخاطر سخنان جاودانه ای که با صداقت از جانب ما می گویی, کامل و افزون سازد! اعلام می داریم که به ما (از جانب آفریدگار هستی) اجازه داده شده است که تو را به افتخار دریافت نامه و پیام کتبی مفتخر ساخته و تورا مسئول سازیم که آنچه را به تو می نگاریم, همه را به دوستان راستین ما که در قلمرو پیام رسانیت هستند, برسانی.

 به آن دوستان و شیفتگانی که خداوندبه برکت فرمانبرداری از حق, گرامیشان بدارد  و در پرتو حراست و عنایت خود به آنان, کارهایشان را کفایت و مشکلاتشان را مرتفع سازد. 

از این رو به آنچه یادآوری کردیم, آگاه باش که خداوند با یاریش تو را در برابر دشمنانش که از مرزهای دین او بیرون رفته اند, تأیید فرماید و نیز در کار بزرگ رسانیدن آنچه که به خواست خداوند بر تو یادآوری و ترسیم خواهیم نمود به  کسانی که بدانها اطمینان و اعتماد داری, عمل نما!
گرچه, ما اینک آنچه خداوند( بر اساس حکمت خویش ) برای ما و پیروان  باایمانمان , صلاح اندیشیده است, تا هنگامی که حکومت دنیا در دست فاسقان واستبدادگران است, در مکانی دور از قلمرو بیدادگران سکونت گزیده ایم, اما بر اوضاع و اخبار شما و جامعه شما به خوبی آگاهیم. چیزی از رخدادهای زندگی شما بر ما پوشیده نمی ماند و شرایط غمبار و دردناکی که شما بدان گرفتار آمده اید, آنگونه که هست برای ما شناخته شده است؛ از آن زمانی که بسیاری از شما به راه و رسم ناپسندی که پیشینیان شایسته کردارتان از آن دوری می گزیدند, روی آورده و پیمان فطرت را, به گونه ای پشت سر انداختید که گویی هرگز بدان آگاه نیستید ...

 وآنگاه (به کیفر گناهان) به این شرایط غمبار و خفت انگیز گرفتار گشتید.

ما از سرپرستی و رسیدگی به امور شما کوتاهی نورزیده و یاد شما را از صفحه خاطر خویش نزدوده ایم؛ که اگر جز این بود، موج سختیها بر شما فرود می آمد و دشمنان بدخواه و کینه توز، شما را ریشه کن  می ساختند.

پس پروای خداوند را پیشه سازید و از ( اهداف بلند آسمانی ) ما پشتیبانی کنید  تا شما را از فتنه ای که به سویتان روی آورده است و شما اینک در لبه پرتگاه آن قرار گرفته اید نجات بخشیم. از نگون بختی و فتنه ای که هر کس مرگش فرا رسیده باشد در آن نابود می گردد و آن کس که به آرزوی خویش رسیده باشد, از آن دور می ماند, و آن فتنه, نشانه ای از نشانه های نزدیک شدن جنبش ماست و پخش نمودن خبر آن به دستور ما, بوسیله شماست.

خداوند نور خود را, گرچه شرک گرایان را, خوش نیاید, کامل خواهد گردانید.

از برافروختن و شعله ور ساختن آتش پرشراره جاهلیت که گروههای اموی مسلک، آن را برافروخته و گروه هدایت یافتگان را بوسیله آن می ترسانند, به سپر دفاعی « تقیه » پناه برده و بدان چنگ زنید! من نجات آن کسی را تضمین می کنم که در آن فتنه برای خود, موقعیت و جایگاهی نجوید و در انتقاد و عیبجویی از آن به  راهی خداپسندانه گام سپارد. 

از رویدادی که به هنگامه فرارسیدن جمادی الاول امسال روی خواهد داد, عبرت آموزید و از خواب گرانی که شما را ربوده است, برای رخداد سهمگین از آن

 بیدار شوید. بزودی نشانه ای روشن از آسمان و نشانه ای روشن از زمین پدیدار خواهد گشت.

در شرق عالم رویدادهای اندوهبار و دلهره آور رخ خواهد گشود و آنگاه گروههایی که از اسلام بیرون رفته اند, بر عراق سلطه خواهند یافت. بر اثر سیاست

ناهنجار آنان, مردم دچار تنگی معیشت و روزی

می شوند و پس از مدتی بر اثر  نابودی استبدادگری بدکار, رنجها و دردها برطرف خواهد شد و آنگاه پرواپیشگان درست اندیش و شایسته کردار, از نابودی او شادمان خواهند شد. 

مردمی که از نقاط مختلف کره زمین به زیارت خانه خدا می روند, هرچه  بخواهند در دسترس آنان قرار خواهد گرفت و ما در آسان ساختن سفر حج آنان مطابق دلخواهشان نقش و موقعیت ویژه ای خواهیم داشت که در پرتو نظم و تدبیر و انسجام, آشکار می گردد.

از این رو هریک از شما باید با همه وجود و امکانات به کارهایی بپردازید که او را به دوستی ما نزدیک می سازد و از کارهایی که ناخوشایند و موجب خشم و ناراحتی ما می گردد, به شدت دوری جویید, چرا که فرمان مل بطور ناگهانی فرا می رسد, در شرایطی که بازگشت و توبه سودی نبخشیده و پشیمانی از گناه  و زشتکاری, او را از  کیفر عادلانه ما, رهایی نخواهد داد.

 خداوند, راه رشد و رستگاری را به شمایان الهام بخشد و وسایل پیروزی به مهر  و لطف خویش, برایتان فراهم آورد هان ای برادر پر مهر و پر اخلاق و باصفای در محبت! و ای یار و یاور باوفای ما!

 این نامه ما بسوی توست, خداوند به چشم بیداریش که هرگز آن را خواب نمی گیرد, تو را حفظ کند, این نامه را نگهدار و آنچه را برایت نگاشته ایم به کسی نشان مده و هیچ کسی را از محتوای آن آگاه مساز و آنچه در این نامه است تنها به افراد مورد اعتماد خویش بازگو و به خواست خداوند پیروان ما را به عملکرد بر طبق محتوای  آن,سفارش کن و درود خدا بر محمد و خاندان پاک و پاکیزه اش باد!


نوشته شده در شنبه 87/7/27ساعت 10:14 عصر توسط ققنوس نظرات ( ) | |


:قالبساز: :بهاربیست:

کدهای جاوا وبلاگ

قالب وبلاگ